GalNet RADIO

16.09.3303

Farragut zniszczony przez obcych.

W przeciągu ostatnich kilku miesięcy pojawiło się kilka raportów informujących i że w systemie Maia atakowane są federalne konwoje. Wiele dowodów dosyć silnie sugerowało na udział w tych wydarzeniach obcej rasy Thargoidów. Federacja odmówiła większego komentarza, mówiąc jedynie, że sprawa jest badana.

Najnowsze raporty wskazują, że nastąpił kolejny atak, który doprowadził do utraty okrętu klasy Farragut wraz z wieloma jednostkami towarzyszącymi. Tym razem Federacja zabrała głos, i potwierdziła że atak przeprowadził obce jednostki klasy Interceptor, informacja ta została potwierdzona przez tych, którzy przeżyli ten atak.

Admirał Aden Tanner wydał następujące oświadczenie:

"Ponieważ nie możemy nawiązać komunikacji z Thargoidami nie możemy jednoznacznie wskazać przyczyny tego ataku, a co za tym idzie na razie nie można uznać tych działań równoznacznych z wypowiedzeniem wojny. Mogę jednak potwierdzić, że Thargoidzi są obecnie uważani za wroga Federacji ".

Oświadczenie Admirała Tannera nastąpiło szybko po wystąpieniu prezydenta Federacji Zacharego Hudson, przemawiającego z Białego Domu na Marsie:

- Podobnie jak wielu z nas, miałem nadzieję, że kontakyy z Thargoidami będą pokojowe. Dziś jestem zmuszony się przyznać, że mój optymizm był błędny. Teraz zwracam się do każdego obywatela Federacji: Podjęliśmy już właściwe działania ".

"Admirał Tanner przejmuje całkowity nadzór nad tą sprawią, jednocześnie przekazałem mu do dyspozycji wszelkie zasoby Federalnej Marynarki Wojennej. Jestem przekonany, że  odpowiednio zajmie się tym nowym zagrożeniem dla Federacji ".